psycho-1

Sunday, February 19, 2006

B.F.Skinner:

Behaviorista, pedagogický psycholog; zabýval se tzv. programovaným učením….teorie postupné aproximace – dosáhneme cíle pomocí postupných, dílčích kroků (k cíli směřuji postupně)

1. princip aktivní odpovědi
2. princip malých kroků: krůček po krůčku, vše dělám plynule
3. princip průběžného zpevňování (odměňování), základem je pozitivní motivace (právě ta odměna)
4. princip individuálního tempa, možnost pracovat rychlostí, která je i vlastní

učení senzomotorické = smyslově pohybové
..je to učení pohybové schopnosti, jde o propojení vjemu s pohyby, kdy smyly (senzory) vnímají (koordinují či kontrolují) náš pohyb. Charakteristické pro senzomotorické učení je, že si jej člověk dlouho pamatuje: jízda na kole, plavání. Čím dělá pohyb děláme, tím se zdokonalujeme.