psycho-1

Sunday, February 25, 2007

Vedení lidí

- Vedení lidí, styl řízení a autorita, principy situačního vedení, manažer v roli vůdce.
- Vedení lidí jako proces sociální komunikace - zásady podporující komunikace, informační role řídícího pracovníka a zadávání pracovních úkolů.
- Vedení jednotlivců - ovlivňování motivace pracovníků, zpětná vazba a koučování, delegování, podpora rozvoje pracovníků.
- Vedení pracovních skupin a týmů- cílevědomé utváření pracovní skupiny, skupinové rozhodování a rizika skupinového myšlení, vedení pracovních porad.
- Pracovní tým a fáze jeho vývoje týmové role a jejich využití pro efektivní týmovou práci. Základní podmínky úspěšné týmové práce
- Řešení konfliktních situací a vyjednávání – zdroje konfliktů, vyjednávání jako prostředek řešení konfliktních situací. Fáze vyjednávání, strategie a taktiky.
- Koncepce pracovníka a pracovní skupiny v řídících strategiích - vývoj názorů na člověka v pracovním procesu, v řídicích strategiích a v personálním řízení. Mechanocentrické, sociocentrické a antropocentrické pojetí pracovníka.

Labels: