Zákony učení:
Obecné charakteristiky procesu učení:
1. V průběhu učení se opakované výkony jedince přibližují k cílové podobě výkonu.
2. Zdokonalování výkonu v průběhu učení je určováno soustavou autoregulačních procesů a zdokonalováním této soustavy.
3. Učení závisí na motivaci, výsledcích předchozího učení, vlastnostech jedince, na jeho přítomném stavu, na vnějších podmínkách, na vzájemném působení vnějších a vnitřních činitelů
U učení hodně záleží i na opakování (prakticky bod1.), je to velmi důležité. Ve všech typech učení vede opakování k pěkným výsledkům. Opakování by mělo být aktivní, mám přemýšlet o tom co se vlastně učím. Opakování by mělo být různorodé a strukturované. Je lepší o látce s někým diskutovat, odnesem si z toho víc. Je dobré opakovat různými způsoby. S opakováním souvisí křivka zapomínání.
<< Home