psycho-1

Wednesday, February 28, 2007

OBECNA DIDAKTIKA JAKO POJEM

-zařazení.. definice- teorie vzdelávání a vyučévání
-stará,propracovaná-didascain-vyucovat.. Komensky-Velka didaktika
teorie vzdelávání..jak proc co(cíle,obsah,rozdílnost žáků
teorie vyucováni socialná-vztah ucitel zak
obecna x oborova a speicialni (druhy skol-zakl.gympl..ekonom)
zarazeni disciplina pedagogiky
didaktika pro ruzne typy skol

Pojmy vzdělání,vzdělávání,vyučování, edukace
teorie vzdělávání..obsah učíva který by se mel zvladnout
cíl a cestou k dosažení cíle..podle věku,vzhledem ke kultuře,vědě,a jednotlivci
vzdělání-stav a jistá úroven poznání-kde (škola trida obor)
vseobecne, oborove, nedostatecne
obsah vzdelání- 1,fakta – informace, poučky- vedomosti(porozumet, pouzivat) 2,Výkony-cinnosti aktiviti-dovednosti 3, poznávací procesy-myslení vnímání-inetelekt 4,soudy názory-postoje(k vede,pol.,spol)
--ma li to -je to stav vzdělání žáka
cile- 1,vedomosti. .predstavy o jevech (soubory fakt), pojmy (zobecnení), vztahy, mechanicke informace, poznatkove soustavy(logika) 2, dovednosti-motoricke x intelektualove 3,postoje
3-vztah OD a oborových,spec didaktik
co je to OD-podstata vzdělání,teorie cilů,obshahu, metod, organiyace, všímá si vztahu učitele a žáka, stavby skoly, vybavení,prostředí,
oborová didaktika…jazkove,humanitni,prirodo
čím se zabívají…

Labels: