psycho-1

Thursday, June 19, 2008

Od primitivních ke složitým větám – ve věku od 1,5 do 2,5 let začíná osvojovaní si slovních spojeni a větných jednotek neboli syntaxe. Děti začínají spojovat jednoduchá slova do výroku, složených ze dvou slov (např. Tam kráva!….)
Poté dochází k rychlému pokroku od dvojslovných ke složitějším větám, které už vyjadřují přesnější tvrzení (např. Tam kráva šílená….)

Posloupnost vývoje řeči je u všech děti pozoruhodně stejná!

Procesy učeni- napodobovaní a podmiňování – jednou z možnosti děti je ze se učí jazyk napodobováním dospělých. (rodič ukáže na tel. přistroj a řekne ‚telefon‘ a dítě se snaží zopakovat)

Někteří lingvisté tvrdí, že je pro dítě principiálně nemožné naučit se jazyk napodobováním (ne všechny děti mají hudební sluch )

Jinou možností je, že si děti osvojí jazyk podmiňováním. Je možné, že dospělí odmění děti když vytvoří gramaticky správnou větu, a kárají je, když dělají chyby.