pojem ( Pedagogický slovník ) – zobecněná představa o něčem vyjádřená jedním či více výrazy
Význam pojmového učení spočívá v tom, že si jedinec osvojuje pojmy a vytváří logické operace.
4.Učení řešení problémů
Je to druh učení, neboť úspěšný pokus řešit problém vede ke změně jednání učícího se. Mnozí autoři ho považují za nejsložitější druh učení ( opakem je podmiňování ). Tato složitost souvisí s tím, že pro jeho uplatnění je potřebná velká účast vyšších mentálních procesů ( myšlení ).Řešení problémů lze charakterizovat jako samostatné odhalení vztahu, proncipu ( pravidla ) mezi předměty nebo pojmy.
5 základních etap řešení problémů:
1. stav nejistoty,frustrace
2. identifikace problému
3. hledání faktů a formulace hypotézy
4. ověřování hypotézy
5. dokazování a aplikace správného řešení
rozdíl úloha a problém: úloha - situace, kdy člověk chce dosáhnout cíle a ví jak na to
problém – ví cíl, ale nezná cestu k řešením
<< Home