psycho-1

Sunday, April 29, 2007

Učitel

musí na počátku své hodiny se soustředit na pozornost žáků. Smyslem první etapy je oživit vzpomínku na již probrané učivo. Bývá často velice cenné sdělit žákům náplň hodiny, neboť znalost cíle dává smysl další práci. Velmi dobré je poukázat na to jaký význam mají poznatky v praktickém životě, přičemž učitel se může opřít o jejich zkušenosti ( z práce rodičů, z televize, denní tisk, apod.).
Nejcennějším motivačním podnětem je samozřejmě zajímavost problému. Dobré je pokud se setkáváme s něčím novým, výkonným, historicky významným apod. Samozřejmě, že musí vzít v úvahu věk žáka. Na mladší působíme emotivně a názorně na starší žáky pak především racionálně.
Pan Mojžíšek dále pracuje s nadtermínem motivační metody, přičemž uvádí několik příkladů motivace ve školní praxi. Motivační vyprávění – usiluje o dřívější zkušenosti žáků. Učitel by měl vytvořit atmosféru zvědavosti a vzbudit zájem, připomenout jim co už jednou slyšeli. Motivační vyprávění je vlastně vytvoření příznivé atmosféry pro další výklad s čímž samozřejmě souvisí odstranění rušivých elementů a to jak z řad žáků tak i vnějších faktorů.

Labels: