psycho-1

Wednesday, May 02, 2007

Motivační rozhovor

– má velmi podobný smysl, kdy učitel usiluje o aktivizaci vzpomínek, kdy chce navázat na předchozí znalosti. Tento rozhovor se nesmí podobat zkoušení, protože to je často rušivou situací.
Důležité je zapojit názorné ukázky, jako práce v laboratořích, v živé přírodě či jiných pokusných prostředích.
Aktualizace obsahu – je použití příkladů ze života. Nesmí jít však o aktualizaci násilnou (nesmí být dětem příliš vzdálená
Motivační demonstrace – kdy učitel přímo přinese daný objekt přímo do hodiny.
Ilustrace a grafické znázornění – které vkládáme do hodiny a střídáme jej s výkladem.
Pan Šturma definuje motivaci takto – Motivovat znamená vyvolat v žácích soubor pohnutek, aby se ochotně s pozorností a zájmem učili nebo účastnili vyučování. Motivování jako učitelova činnost se opírá o potřeby, zájmy a orientačně pátrací reflex (pozornost) žáků.

Labels: