psycho-1

Thursday, August 02, 2007

Formy hodnocení

a) zkoušení – záměrně vyvolaná situace, která vede ke zjištění výsledků učení u jednotlivých žáků
ověřuje kvantitativní výsledky učení – kolik vědomostí a dovedností si žák osvojil
kvalitativní výsledky učení – jaká je úrověň paměti, myšlení, schopnosti vyjadř.

Formy zkoušení:
a) ústní – umožňuje odhalit kvantitativní i kvalitativní stránku učení, učitel může
posoudit nejen šíři a hloubku znalostí žáka, ale i způsob, jakým si je
osvojuje, podstatou je učitelovo kladení otázek
b) písemné – má nejčastěji podobu nestandardizovaných testů – diktáty, slohové práce,
zprávy, řešení problémů a úkolú , výhodou je to, že jsou pro všechny stejné
podmínky ( stejná formulace, čas, obtížnost ), nevýhodou je písemné zkou-
šení pro žáky s poruchami pozornosti nebo s pomalejším tempem práce
c) praktické – vede k vytvoření manipulačních, organizačních a tvořivých dovedností

Labels: